Wednesday, December 31, 2008

ESQ Leadership Training...

Assalamualaikum semua,

Hmmm... hari ni sempat bertemu dengan kawan2 sepejabat dan dapatlah berborak panjang dengan diorang semua.. kira dapat gathering balik setelah sebulan tidak bertemu... masing-masing sibuk dengan Latihan Industri, Bengkel, Kursus, etc... Hmm... setelah sekian lama tak jumpa macam2 la cerita yang dapat dikongsi bersama...

Antara yang paling menarik minat saya ialah ESQ training... Apa itu ESQ? Hmmm.. saya pun tidak dapat menjawabnya dgn tepat... lebih baik tanya kpd peserta2 training tersebut (Afza, Nazri, Kamarul, Siti Hajar, Rizal Alkahari).. tak gitu Afza?

Jadi, rasa terpanggil untuk menulis sedikit mengenai ESQ ni sbb dengarnya kecoh satu Universiti mengenai ESQ training ni... Quote dari seorang peserta "Memang best ESQ ni, rugila kalau tak pegi.. memang berbaloi attend training ni, bla..bla.." ada jugak komen dari kawan yang tak dapat pergi... "Menyesalnya tak dapat pergi, dah tak sabar untuk attend for the next training"... dan bermacam-macam lagi la komen dan pandangan dari rakan2 yang sudah pergi mahupun yang hanya mendengar dari mulut peserta2 lain...

Briefly,

ESQ Leadership Training is a 2 or 3 days training that uses a character development module, “The ESQ Way 165″. It was founded by Dr. Ary Ginanjar Agustian and it was proven useful since there is more than 600 000 alumni around the world. ESQ Leadership Training is a blend of modern management, spirituality and science.

Please visit: www.esq.com.my

Check it out!!!










...and many more at youtube... visit now!!!

# http://www.youtube.com/watch?v=AWpChbAY2xs&feature=related
# http://www.youtube.com/watch?v=7TR0ebZyizM&feature=related
# http://www.youtube.com/watch?v=TtnOUsYWNdM

Wassalam.

2 comments:

  1. Normally, when we talk about training or course, almost people like it especially gomen servant..Mana idaknya, boleh makan free, boleh lari dari pejabat..makan pulak bukan sekali 3 kali sehari silap2 ada tea break la..hehe.

    ReplyDelete
  2. Hehe... makan free jgn dilepaskan... Rasanya kawe kenal kot demo ni...

    ReplyDelete